Základy PR aneb jak a proč budovat vztahy s veřejností (MAPR)

Marketing, Marketingová komunikace a PR

Vztahy s veřejností nemohou nebýt. Pokud PR funguje správně, každý se může brzy zviditelnit a získat si podporu občanů i médií. Nástroje PR mohou pomoci prosadit sdělení do médií, zastavit mediální krizi, otevřít či usměrnit veřejnou debatu, propagovat výrobek či službu, doplnit marketingové aktivity, podpořit reklamu a mnohé další. To vše často za zlomkovou cenu v porovnání s inzercí, reklamou či marketingem. Kurz odpoví především na otázku – jak mám začít s PR. Dozvíte se, co vše do PR patří, jak a proč s veřejností pracovat či jaké nástroje, kdy, a za kolik můžete použít? Naučíme Vás vhodně nastavit PR strategii, správně definovat a rozdělit cílové skupiny a ověřovat účinnost Vašeho počínání.

TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:

  • Získat komplexní pochopení součástí a nástrojů PR, včetně jejich výhod a nevýhod
  • Naučit se, jak efektivně využívat PR pro budování osobního spojení s vaší značkou a zjednodušit Brandové sdělení
  • Porozumět různým typům PR, včetně digitálního PR a využití interaktivního a video obsahu pro dosažení cílů
  • Získat praktické znalosti o stanovení cílů, rozpočtování a personálním obsazení v PR, včetně využití AI a data-driven přístupů
  • Naučit se o flexibilitě a adaptabilitě v PR, včetně významu upskillingu a využití zpětné vazby pro zvýšení efektivity

KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?

  • Profesionálové v oblasti marketingu a komunikace, kteří chtějí rozšířit své znalosti v oblasti PR
  • PR specialisté a manažeři, kteří chtějí aktualizovat své dovednosti a přizpůsobit se nejnovějším trendům v oboru
  • Majitelé firem a podnikatelé, kteří chtějí efektivněji využívat PR pro podporu své značky, produktů a svého podnikání
  • Novináři a tvůrci obsahu, kteří chtějí lépe porozumět PR procesům a metodám
  • Studenti a začínající PR odborníci, kteří chtějí získat ucelený přehled o PR a jeho aplikaci v praxi

Privátní školení a termíny na míru

Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.

V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.

Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.

Lokalita, termín kurzu

Kontaktujte nás

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Public Relations (PR)
    1. Součásti PR
    2. Výhody a nevýhody jednotlivých nástrojů
    3. Využití PR
    4. Osobní spojení s značkami
    5. Zjednodušené brandové sdělení
  • Typy PR
    1. Charakteristiky základních nástrojů
    2. Konkrétní využití jednotlivých typů
    3. Načasování
    4. Zaměření na digitální PR
    5. Důraz na interaktivní a video obsah
  • Start v PR
    1. Stanovení cíle
    2. Související činnosti
    3. Rozpočet
    4. Personální obsazení
    5. Volba nástroje PR
    6. Využití AI v PR
    7. Důraz na data-driven přístupy
  • Fáze a průběh PR
    1. Nastavení procesů
    2. Kontrola a vyhodnocení
    3. Využití zpětné vazby pro zvýšení efektivity
    4. Flexibilita a adaptabilita v PR
    5. Význam upskillingu
  • Propagace není propaganda
  • PR a média
    1. Korektní spolupráce s médii
    2. PR z pohledu novinářů
    3. Význam personalizovaných PR pitchů
    4. Uplatnění influencer marketingu a autentického obsahu
  • Sestavení PR strategie
    1. Koncepce
    2. Adresování ekonomických výzev
    3. Zdůraznění etiky a sociální odpovědnosti
  • PR aspekty v praxi
    1. Forma komunikace
    2. Pravidla PR komunikace
    3. Diversifikovaný přístup k dosahování médií
    4. Osobní přístup ve tvorbě obsahu
  • Monitoring a vyhodnocení
    1. Média
    2. Sociální sítě
    3. Způsoby PR evaluace
    4. Měření dopadu PR
    5. Využití G. analytics pro efektivní vyhodnocování
  • Konkrétní příklady z praxe
  • Vlastní případová studie
  • Diskuze, shrnutí, závěr
Doporučený následný kurz:
Udržitelná firma - Jak maximalizovat efektivitu businessu (MARK15)
Časový rozvrh:
1 den (9:00hod. - 17:00hod.)

Vybrané zákaznické reference

Krofian CZ spol.s.r.o, Alena K.
Základy PR aneb jak a proč budovat vztahy s veřejností ( MAPR)
"Nic nechybělo, byla jsem spokojena. Velmi profesionální."