Komunikace a asertivita, Argumentace a vyjednávání
				
				
					Cílem tréninku je poskytnout praktické dovednosti pro úspěšné zvládání konfliktů, včetně komunikace při projevech pasivity, agrese a manipulace. Získáte hlubší porozumění dynamice konfliktů a různým způsobům jejich řešení. 
Naučíte se rozpoznat a reagovat na různé typy chování, které v konfliktu nastávají, a osvojíte si techniky, které vám pomohou úspěšně zvládat konfliktní situace v pracovním prostředí i v osobním životě.
				
				 
				  TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:
                - 	Získat povědomí o různých stylech řešení konfliktů a naučíte se identifikovat pasivní, agresivní a manipulativní jednání
- Naučit se rozpoznat a reagovat na různé typy chování, které v konfliktu nastávají
- Prohloubit si dovednost používání technik přímé komunikace pro zvládání
konfliktních situací v pracovním prostředí i v osobním životě
KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?
                - Majitelé firem, manažeři, obchodníci, vedoucí týmů, včetně uchazečů na vedoucí pozice
- Profesionálové v oblasti práce s klienty a veřejností
- Projektoví manažeři a členové jednotlivých týmů
- 	Odborníci v oblasti mediace a facilitace
- 	Všichni, kdo chce zlepšit své osobní dovednosti v oblasti komunikace a řešení konfliktů
Forma výuky
Vzdělávací program je realizován prezenční nebo online formou, v prostorách společnosti ICT Pro nebo u zákazníka.
Metodika kurzu:
- Praktická individuální a skupinová cvičení
- Modelové situace
- Interaktivní hra s prvky gamifikace
- Případové studie
- Rozbor a řešení vlastních situací účastníků
- Zpětná vazba lektora, sebereflexe
- Facilitovaná diskuze
- Metodický výklad
					Lokalita, termín kurzu
					
				
				
				
				
				
			
                      
                    
                        
                           
                               
                                Brno + online (volitelně)
                            
                            
                             
                                       
                                        
	
                                            27.11. - 27.11.2025 
                                         
                                        5 600 Kč
                                             
                                            
                                           
 
                                           
                                            
                                       
 
                             
                                    
                                       
                                        
                             
                                    
                                       
                                        
                             
                                    
                               
                                    
                                   
                                    
                               
                             
                    
                        
                           
                               
                                Praha + online (volitelně)
                            
                            
                             
                                       
                                        
	
                                            27.11. - 27.11.2025 
                                         
                                        5 600 Kč
                                             
                                            
                                           
 
                                           
                                            
                                       
 
                             
                                    
                                       
                                        
                             
                                    
                                       
                                        
                             
                                    
                               
                                    
                                   
                                    
                               
                             
                    
                         
                        
                    
				
				
                
				
					Náplň kurzu:
				
				Skrýt detaily
				
						
							- 
								Porozumění konfliktu a jeho prevenci
							
								
									- 
										Podstata a dynamika konfliktu 
									
- 
										Fáze konfliktu: od napětí k otevřenému sporu
									
- 
										Role emocí a osobních potřeb v konfliktu
									
- 
										Identifikace varovných signálů a jejich zvládání
									
- 
										Strategie prevence konfliktu
									
- 
										 Předcházení konfliktům v týmu a na pracovišti 
									
							- 
								Styly řešení konfliktů a rozpoznávání pasivního, agresivního a manipulativního jednání
							
								
									- 
										Styly řešení konfliktů a jejich využití v praxi
									
- 
										Charakteristiky a příklady pasivního, agresivního a manipulativního chování
									
- 
										Důsledky typů chování na komunikaci a řešení konfliktu
									
							- 
								Komunikace v konfliktních situacích
							
								
									- 
										Význam neverbální a verbální komunikace v konfliktu
									
- 
										Struktura komunikace v konfliktních situacích
									
- 
										Techniky pro vzájemné porozumění
									
- 
										Přerušení rozhovoru a jeho návrat v komunikaci 
									
							- 
								Řízení komunikace a sebereflexe
							
								
									- 
										Techniky zvládání konfliktu při různých typech jednání
									
- 
										Techniky pro nastavení osobních hranic v komunikaci
									
- 
										Řízení emocí během konfliktu a nastavení vlastního přístupu v komunikaci
									
- 
										 Strategie pro budování komunikačních opor
									
					
					
					- 
						Doporučený předchozí kurz:
					
- 
						Efektivní komunikace (KOM1)
					
- 
						Časový rozvrh:
					
- 
						1 den (9:00hod. - 16:00hod.)
					
- 
						Cena za osobu:
					
- 
						5 600,00 Kč (6 776,00 Kč včetně 21% DPH)
					
 
				 SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE
Týmová neshoda ohledně projektu
Jako člen týmu pracuji na projektu, ale v poslední době se objevily zásadní neshody mezi kolegy ohledně strategie, kterou bychom měli zvolit. Jeden kolega se neustále snaží prosadit svůj názor, což vede k eskalaci konfliktu a zpomaluje práci celého týmu. 
Řešení: Naučíte se, jak používat techniky aktivního naslouchání a parafrázování, abyste lépe pochopil názory ostatních a ukázal, že jejich názory jsou brány v úvahu. Budete také trénovat, jak efektivně moderovat týmové diskuse, identifikovat a shrnovat klíčové body, a jak hledat společné body, které mohou sloužit jako základ pro dosažení konsensu. Naučíte se, jak využít různé styly řešení konfliktů (např. kooperativní) k nalezení kompromisu, který vyhovuje všem stranám.
Zákaznická stížnost na službu
Pracuji v zákaznickém servisu a čelím nespokojenému zákazníkovi, který je velmi agresivní a vyjadřuje svou frustraci hlasitým a negativním způsobem. Cítím se pod tlakem a nevím, jak správně reagovat, aby situaci zklidnil a vyřešil.
Řešení: Na kurzu získáte techniky pro zvládání agresivního chování, včetně použití klidného a profesionálního tónu hlasu a verbálních de-escalace technik. Naučíte se rozpoznávat neverbální signály, které naznačují eskalaci, a jak použít empatické výrazy a otázky, abyste získal více informací o problému a nabídl řešení. Seznámíte se s metodami, jak konstruktivně uzavřít rozhovor a navrhnout kroky pro kompenzaci či nápravu.
Manipulativní chování od nadřízeného
Můj nadřízený využívá manipulativní techniky k tomu, aby mě přiměl k práci, kterou považuji za nespravedlivou nebo neadekvátní. Cítím se pod tlakem a nevím, jak správně reagovat, aniž bych ohrozil svůj vztah s nadřízeným. 
Řešení:Naučíte se, jak rozpoznat manipulativní techniky a jak na ně reagovat efektivně. Budete trénovat, jak jasně a asertivně vyjádřit své stanovisko, aniž byste se dostal do konfliktu. Naučíte se techniky, jak nastavit hranice a jak používat formulace, které pomohou vyjasnit vlastní pozici a očekávání, aniž byste se dostal do sporu s nadřízeným.
Konflikt mezi dvěma kolegy v týmu
Ve svém týmu máme dva kolegy, kteří se neustále hádají a nedokážou spolupracovat. Jejich konflikt začíná ovlivňovat práci celého týmu a vytváří napjatou atmosféru.
Řešení: Prohloubíte si znalosti, jak facilitovat mediaci mezi dvěma konfliktními stranami. Budete používat techniky pro aktivní naslouchání, objektivní vyjádření konfliktu a identifikaci společných cílů. Naučíte se, jak vytvořit strukturovaný postup pro řešení konfliktů a jak podpořit obě strany v nalezení vzájemně přijatelných řešení. Seznámíte se s metodami, jak monitorovat a udržovat pozitivní dynamiku týmu po vyřešení konfliktu.
Pasivní chování kolegy v týmu
Mám v týmu kolegu, který se neustále vyhýbá diskusím a je velmi pasivní, což způsobuje, že jeho názory a příspěvky nejsou včas zapojovány do týmových rozhodnutí. Tento nedostatek angažovanosti ztěžuje pokrok v projektu a vytváří napětí v týmu.
Řešení: Na kurzu se dozvíte, jak identifikovat a reagovat na pasivní chování a jak použít techniky, které podporují aktivní účast. Naučíte se, jak povzbudit kolegy k vyjádření svých názorů prostřednictvím otevřených otázek a jak vytvářet prostředí, kde se každý cítí bezpečně a chce přispět svým názorem. Naučíte se, jak komunikovat a motivovat pasivní jedince, aby se zapojili do týmové práce a rozhodování. 
				
	
 Vybrané zákaznické reference
       
		
         Exportní garanční a pojišťovací společnost, a.s., Radek P.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Celkově jak je vidět jsem byl spokojený, uvedené postupy jsem vesměs znal, nebo používal, ale i tak tam byly věci, které jsem se dozvěděl. I díky velikosti skupiny byl dostatečný čas na procvičení." 
           
	 
    
       
		
         Erdrich Umformtechnik s.r.o., Tomáš M.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Jako lektorovi mi udělala radost kolegyně lektorka, která měla školení velmi pěkně připravené." 
           
	 
    
       
		
         Erdrich Umformtechnik s.r.o., René C.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Školení bylo skvělé, ale zasloužilo by si více času." 
           
	 
    
       
		
         Erdrich Umformtechnik s.r.o., Andrea P.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Celkový dojem byl velmi pozitivní a určitě použiji nově nabyté znalosti v praxi. Program byl zvolen tak, aby byli všichni účastníci aktivní. Školení mi napomohlo pochopit lépe i ostatní účastníky, kteří jsou mými kolegy.   " 
           
	 
    
       
		
         ČD - Telematika a.s., Pavel F.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"velmi pěkné školení a vyvážený obsah a délka školení." 
           
	 
    
       
		
         Státní fond životního prostředí České republiky, Lucie F.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Celkove se mi vse libilo. " 
           
	 
    
       
		
         Masarykova univerzita, Helena M.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Velmi pozitivní, terapeutické a přínostné s praktickými ukázkami." 
           
	 
    
       
		
         Masarykova univerzita, Marek B.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Velmi dobré školení, rozšířily se mi obzory. Na některé věci a osoby budu pohlížet jinak a doufám, že se to v praxi osvědčí." 
           
	 
    
       
		
         Masarykova univerzita, Radka Č.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Školení bylo přínosné, zaujala mě informace, jak postupovat při řešení konfliktů a techniky, které mohu využít v běžném životě. Zkusím použít některé informace v praxi." 
           
	 
    
       
		
         IMI International s.r.o., Andrea O.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Nejvíce oceňuji zkušenosti lektora z praxe. Nejednalo se tak pouze o přednes načtených a naposlouchaných pouček, ale o výklad a příklady reálných situací.
Způsob výkladu rozhodně nebyl formální s knižní češtinou, o to to bylo příjemnější a poslouchatelnější od začátku do konce." 
           
	 
    
       
		
         Direct pojišťovna, a.s., Markéta P.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Velmi dobrý kurz, jak obsah, struktura, tak praktický nácvik byly obohacující a kurz byl dobře připraven. " 
           
	 
    
       
		
         PLATIT a.s., Mojmír J.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Profesionální, lidský přístup lektora. Přínosem byl trénink asertivních technik. Kurz byl upravován tak, jak jsme chtěli. Odcházím s pozitivním dojmem a nabitím do práce na sobě." 
           
	 
    
       
		
         RPIC-ViP s.r.o., Stanislav Z.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Skvělý den, zajímavé školení. Přínosem pro mě bylo uvědomění si, jak řešit konflikty." 
           
	 
    
       
		
         RPIC-ViP s.r.o., Pavel J.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Velmi dobrý dojem, rozhodně doporučuji. Přínosem pro mě bylo porovnání různých možností a strategií pro zvládání stresových situací." 
           
	 
    
       
		
         RPIC-ViP s.r.o., Pavel V.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Skvělý dojem, oceňuji podrobný rozsah kurzu." 
           
	 
    
       
		
         GrandVision CZ s.r.o., Alice K.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Přátelské jednání, osobní přístup. " 
           
	 
    
       
		
         Gebauer a Griller Kabeltechnik, spol. s r.o., Marián P.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Pozitivní přínos jak do zaměstnání tak do života." 
           
	 
    
       
		
         ORLEN Unipetrol RPA, s.r.o., Stanislav B.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Odcházím s dobrým pocitem, pro využití nových znalostí v praxi i osobním životě." 
           
	 
    
       
		
         Continental Barum s.r.o., Pavla O.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Užitečné a příjemné." 
           
	 
    
       
		
         GRUPO ANTOLIN TURNOV s.r.o., Zdeněk M.
                    
                         Strategie řešení konfliktů (
                         
KOM7)
                
         
         
"Výborný lektor."