Komunikace a asertivita, Komunikace
Krizová situace může vzniknout kdykoliv. Dobře zvládnutá komunikace v takové chvíli rozhoduje o tom, zda firma zvládne situaci se ctí, nebo si poškodí svou pověst. Tento trénink vás naučí, jak připravit strategii krizové komunikace, jak rychle a jasně předávat informace, jak komunikovat se zaměstnanci, zákazníky, úřady i médii.
Dozvíte se, jak správně funguje krizový tým, jaká je role informačního centra, a jak přenést získané zkušenosti do budoucí přípravy. Cílem je, abyste v náročných situacích dokázali udržet důvěryhodnost, stabilitu a dobrou pověst organizace.
TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:
- Vědět, jak rychle, srozumitelně a klidně komunikovat během krize
- Umět sestavit komunikační strategii pro neočekávané situace
- Zvládnout spolupráci s krizovým týmem, úřady, médii i veřejností
- Přenést získané zkušenosti do plánů a instrukcí pro další krizové situace
KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?
- Manažeři, vedoucí pracovníci, personalisté a krizoví manažeři
- Zástupci firem, kteří komunikují se zaměstnanci, zákazníky, veřejností nebo médii
- Každý, kdo je zodpovědný za udržování pověsti a stability organizace v krizových situacích
Privátní školení a termíny na míru
Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.
V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.
Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.
Lokalita, termín kurzu
Kontaktujte nás
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Krizová událost a její dopad na pověst firmy
-
Typy krizových situací: hrozby, nebezpečí, výzvy
-
Rozsah krize, její následky a vnímání reality
-
Důležitost rychlých informací a efekt dobré pověsti
-
Role krizového týmu a strategie krizové komunikace
-
Příprava na krizovou komunikaci
-
Vytváření scénářů vývoje a určení rolí v krizové komunikaci
-
Principy komunikace s úřady, médii a veřejností
-
Krizová prohlášení, tiskové zprávy, sociální média, tiskové konference
-
Práce s informačním centrem během krize
-
Komunikace po krizi a vyhodnocení
-
Analýza funkčnosti krizové komunikace a dopadů na veřejnost
-
Vyhodnocení průběhu komunikace a kapacity týmu
-
Přenesení zkušeností do budoucích plánů a aktualizace krizového manuálu
-
Vytváření instrukcí a nastavení rutiny pro další možné krize
-
Následné kroky pro udržení reputace a prevence
-
Pravidelná aktualizace krizové přípravy a komunikačních plánů
-
Zajištění informačních kanálů a krizového manuálu
-
Monitoring veřejného prostoru a reakce na nové podněty
-
Budování a udržování důvěry a image firmy po krizi
-
Časový rozvrh:
-
1 den (9:00hod. - 16:00hod.)
Metodika kurzu:
- Praktická individuální a skupinová cvičení
- Modelové situace
- Rozbor a řešení vlastních situací
- Zpětná vazba
- Diskuze
- Akční plán pro zlepšování
SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE
Výpadek výroby a zpoždění dodávek
Situace: Technický problém nebo jiná krizová událost způsobila zastavení výroby a zpoždění dodávek pro klíčové zákazníky. Na zákaznické lince narůstá nespokojenost a tlak.
Řešení: Naučíte se, jak srozumitelně a včas informovat zákazníky o situaci, jak poskytovat transparentní a uklidňující informace a minimalizovat dopady na důvěru a vztahy.
Hromadná stížnost na kvalitu produktu
Situace: Na trh se dostal produkt s vadou, která vyvolala vlnu stížností a negativních reakcí. Média a sociální sítě začínají situaci rozebírat.
Řešení: Získáte dovednosti pro vedení krizové komunikace směrem k zákazníkům i veřejnosti. Naučíte se, jak rychle reagovat, přijmout odpovědnost, nabídnout řešení a pracovat na obnovení důvěry.
Restrukturalizace a s tím spojený odchod zaměstnanců
Situace: Firma musí propustit část zaměstnanců, což vyvolává nejistotu u zbylých pracovníků i ve veřejnosti. Média začínají klást nepříjemné otázky.
Řešení: Naučíte se, jak citlivě komunikovat změny interně i externě. Získáte nástroje, jak podpořit zaměstnance, jak vysvětlit situaci veřejnosti a jak ochránit pověst firmy.
Vybrané zákaznické reference
Knihovna Jiřího Mahena v Brně, příspěvková organizace, Eva P.
Krizová firemní komunikace (
KOM3)
"Velmi fundovaná, empatická a příjemná lektorka se nenásilně přizpůsobila potřebám účastníků a zaměření workshopu, zkušeně a profesionálně vedla celou akci."
Knihovna Jiřího Mahena v Brně, příspěvková organizace, Kostecký J.
Krizová firemní komunikace (
KOM3)
"Mgr. Lenka Karlíková je jedna z nejlepších lektorek (i lektorů), s jakými jsem kdy setkal.
Její vysoce profesionální fundovaný přístup, schopnost variovat obsah kurzu na specifické potřeby knihovníků, ochota zkrátit rozsah teoretické části oproti praktickému sdílení dovedností, aniž by došlo ke snížení srozumitelnosti celé problematiky, jsou obdivuhodné a já velmi její přístup oceňuji.
Stejně tak i její pozornost a empatie v neposlední řadě i technické uzpůsobení prezentace k odlišnostem knihovnického oboru byly naprosto mimořádné.
Jsem rád, že jsem školení absolvoval a získané poznatky velmi dobře v praxi využiji."
Knihovna Jiřího Mahena v Brně, příspěvková organizace, Lenka S.
Krizová firemní komunikace (
KOM3)
"Byla jsem velmi spokojená. Lektorka byla neskutečně vnímavá, erudovaná a její přístup celkově udělal akci přínosnou pro všechny zúčastněné. Přínosem byl nespočet zkušeností a příkladů z praxe."
Československá obchodní banka, a. s., Lukáš H.
Krizová firemní komunikace (
KOM3)
"Celkový dojem výborný."