Krizová firemní komunikace (KOM3)

Komunikace a asertivita, Komunikace

Krizová situace může vzniknout kdykoliv. Dobře zvládnutá komunikace v takové chvíli rozhoduje o tom, zda firma zvládne situaci se ctí, nebo si poškodí svou pověst. Tento trénink vás naučí, jak připravit strategii krizové komunikace, jak rychle a jasně předávat informace, jak komunikovat se zaměstnanci, zákazníky, úřady i médii.

Dozvíte se, jak správně funguje krizový tým, jaká je role informačního centra, a jak přenést získané zkušenosti do budoucí přípravy. Cílem je, abyste v náročných situacích dokázali udržet důvěryhodnost, stabilitu a dobrou pověst organizace.

TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:

    • Vědět, jak rychle, srozumitelně a klidně komunikovat během krize
    • Umět sestavit komunikační strategii pro neočekávané situace
    • Zvládnout spolupráci s krizovým týmem, úřady, médii i veřejností
    • Přenést získané zkušenosti do plánů a instrukcí pro další krizové situace

KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?

    • Manažeři, vedoucí pracovníci, personalisté a krizoví manažeři
    • Zástupci firem, kteří komunikují se zaměstnanci, zákazníky, veřejností nebo médii
    • Každý, kdo je zodpovědný za udržování pověsti a stability organizace v krizových situacích

    Privátní školení a termíny na míru

    Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.

    V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.

    Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.

Lokalita, termín kurzu

Kontaktujte nás

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Krizová událost a její dopad na pověst firmy
    1. Typy krizových situací: hrozby, nebezpečí, výzvy
    2. Rozsah krize, její následky a vnímání reality
    3. Důležitost rychlých informací a efekt dobré pověsti
    4. Role krizového týmu a strategie krizové komunikace
  • Příprava na krizovou komunikaci
    1. Vytváření scénářů vývoje a určení rolí v krizové komunikaci
    2. Principy komunikace s úřady, médii a veřejností
    3. Krizová prohlášení, tiskové zprávy, sociální média, tiskové konference
    4. Práce s informačním centrem během krize
  • Komunikace po krizi a vyhodnocení
    1. Analýza funkčnosti krizové komunikace a dopadů na veřejnost
    2. Vyhodnocení průběhu komunikace a kapacity týmu
    3. Přenesení zkušeností do budoucích plánů a aktualizace krizového manuálu
    4. Vytváření instrukcí a nastavení rutiny pro další možné krize
  • Následné kroky pro udržení reputace a prevence
    1. Pravidelná aktualizace krizové přípravy a komunikačních plánů
    2. Zajištění informačních kanálů a krizového manuálu
    3. Monitoring veřejného prostoru a reakce na nové podněty
    4. Budování a udržování důvěry a image firmy po krizi
Časový rozvrh:
1 den (9:00hod. - 16:00hod.)

Metodika kurzu:

  • Praktická individuální a skupinová cvičení
  • Modelové situace
  • Rozbor a řešení vlastních situací
  • Zpětná vazba
  • Diskuze
  • Akční plán pro zlepšování

SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE

Výpadek výroby a zpoždění dodávek

Situace: Technický problém nebo jiná krizová událost způsobila zastavení výroby a zpoždění dodávek pro klíčové zákazníky. Na zákaznické lince narůstá nespokojenost a tlak.

Řešení: Naučíte se, jak srozumitelně a včas informovat zákazníky o situaci, jak poskytovat transparentní a uklidňující informace a minimalizovat dopady na důvěru a vztahy.

Hromadná stížnost na kvalitu produktu

Situace: Na trh se dostal produkt s vadou, která vyvolala vlnu stížností a negativních reakcí. Média a sociální sítě začínají situaci rozebírat.

Řešení: Získáte dovednosti pro vedení krizové komunikace směrem k zákazníkům i veřejnosti. Naučíte se, jak rychle reagovat, přijmout odpovědnost, nabídnout řešení a pracovat na obnovení důvěry.

Restrukturalizace a s tím spojený odchod zaměstnanců

Situace: Firma musí propustit část zaměstnanců, což vyvolává nejistotu u zbylých pracovníků i ve veřejnosti. Média začínají klást nepříjemné otázky.

Řešení: Naučíte se, jak citlivě komunikovat změny interně i externě. Získáte nástroje, jak podpořit zaměstnance, jak vysvětlit situaci veřejnosti a jak ochránit pověst firmy.

Vybrané zákaznické reference

Československá obchodní banka, a. s., Lukáš H.
Krizová firemní komunikace ( KOM3)
"Celkový dojem výborný."