Komunikace a asertivita, Komunikace
Krizová situace může vzniknout kdykoliv. Dobře zvládnutá komunikace v takové chvíli rozhoduje o tom, zda firma zvládne situaci se ctí, nebo si poškodí svou pověst. Tento trénink vás naučí, jak připravit strategii krizové komunikace, jak rychle a jasně předávat informace, jak komunikovat se zaměstnanci, zákazníky, úřady i médii.
Dozvíte se, jak správně funguje krizový tým, jaká je role informačního centra, a jak přenést získané zkušenosti do budoucí přípravy. Cílem je, abyste v náročných situacích dokázali udržet důvěryhodnost, stabilitu a dobrou pověst organizace.
TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:
- Vědět, jak rychle, srozumitelně a klidně komunikovat během krize
- Umět sestavit komunikační strategii pro neočekávané situace
- Zvládnout spolupráci s krizovým týmem, úřady, médii i veřejností
- Přenést získané zkušenosti do plánů a instrukcí pro další krizové situace
KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?
- Manažeři, vedoucí pracovníci, personalisté a krizoví manažeři
- Zástupci firem, kteří komunikují se zaměstnanci, zákazníky, veřejností nebo médii
- Každý, kdo je zodpovědný za udržování pověsti a stability organizace v krizových situacích
Privátní školení a termíny na míru
Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.
V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.
Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.
Lokalita, termín kurzu
Kontaktujte nás
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Krizová událost a její dopad na pověst firmy
-
Typy krizových situací: hrozby, nebezpečí, výzvy
-
Rozsah krize, její následky a vnímání reality
-
Důležitost rychlých informací a efekt dobré pověsti
-
Role krizového týmu a strategie krizové komunikace
-
Příprava na krizovou komunikaci
-
Vytváření scénářů vývoje a určení rolí v krizové komunikaci
-
Principy komunikace s úřady, médii a veřejností
-
Krizová prohlášení, tiskové zprávy, sociální média, tiskové konference
-
Práce s informačním centrem během krize
-
Komunikace po krizi a vyhodnocení
-
Analýza funkčnosti krizové komunikace a dopadů na veřejnost
-
Vyhodnocení průběhu komunikace a kapacity týmu
-
Přenesení zkušeností do budoucích plánů a aktualizace krizového manuálu
-
Vytváření instrukcí a nastavení rutiny pro další možné krize
-
Následné kroky pro udržení reputace a prevence
-
Pravidelná aktualizace krizové přípravy a komunikačních plánů
-
Zajištění informačních kanálů a krizového manuálu
-
Monitoring veřejného prostoru a reakce na nové podněty
-
Budování a udržování důvěry a image firmy po krizi
-
Časový rozvrh:
-
1 den (9:00hod. - 16:00hod.)
Metodika kurzu:
- Praktická individuální a skupinová cvičení
- Modelové situace
- Rozbor a řešení vlastních situací
- Zpětná vazba
- Diskuze
- Akční plán pro zlepšování
SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE
Výpadek výroby a zpoždění dodávek
Situace: Technický problém nebo jiná krizová událost způsobila zastavení výroby a zpoždění dodávek pro klíčové zákazníky. Na zákaznické lince narůstá nespokojenost a tlak.
Řešení: Naučíte se, jak srozumitelně a včas informovat zákazníky o situaci, jak poskytovat transparentní a uklidňující informace a minimalizovat dopady na důvěru a vztahy.
Hromadná stížnost na kvalitu produktu
Situace: Na trh se dostal produkt s vadou, která vyvolala vlnu stížností a negativních reakcí. Média a sociální sítě začínají situaci rozebírat.
Řešení: Získáte dovednosti pro vedení krizové komunikace směrem k zákazníkům i veřejnosti. Naučíte se, jak rychle reagovat, přijmout odpovědnost, nabídnout řešení a pracovat na obnovení důvěry.
Restrukturalizace a s tím spojený odchod zaměstnanců
Situace: Firma musí propustit část zaměstnanců, což vyvolává nejistotu u zbylých pracovníků i ve veřejnosti. Média začínají klást nepříjemné otázky.
Řešení: Naučíte se, jak citlivě komunikovat změny interně i externě. Získáte nástroje, jak podpořit zaměstnance, jak vysvětlit situaci veřejnosti a jak ochránit pověst firmy.
Vybrané zákaznické reference
Československá obchodní banka, a. s., Lukáš H.
Krizová firemní komunikace (
KOM3)
"Celkový dojem výborný."