Osobitá péče o zákazníka (OBCH10)

Obchodní dovednosti, Account management

Vztahy se zákazníky mají podobný vývoj i úskalí jako vztahy osobní – od prvotního nadšení přes jistotu až po možné ochladnutí zájmu. Často se stává, že po úspěšném získání zákazníka přestáváme věnovat stejnou pozornost jeho potřebám. Bez aktivní a osobité péče se z loajálního zákazníka může snadno stát zklamaný klient, který přejde ke konkurenci.

Energeticky i finančně je vždy náročnější získávat nové zákazníky než udržovat ty stávající. Na workshopu se naučíte, jak o zákazníky pečovat dlouhodobě, jak předcházet jejich odchodu a jak z běžné komunikace vytvářet silné a stabilní obchodní vztahy.

TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:

    • Pochopit klíčový význam osobité péče o zákazníka
    • Rozpoznat mýty a slepé uličky v obchodních vztazích
    • Nastavit standardy zákaznické péče ve vlastní firmě
    • Budovat dlouhodobou důvěru a rozpoznat signály nespokojenosti
    • Využívat zpětnou vazbu zákazníků pro zlepšování služeb a procesů
    • Osvojit si praktické nástroje a techniky péče o zákazníka

KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?

    • Obchodníci, account manažeři a pracovníci zákaznického servisu
    • Vedoucí týmů a manažeři péče o zákazníky
    • Podnikatelé a majitelé firem, kteří chtějí posílit loajalitu klientů
    • Každý, kdo chce rozvíjet osobní přístup a dlouhodobé vztahy se zákazníky

Privátní školení a termíny na míru

Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.

V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.

Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.

Lokalita, termín kurzu

Kontaktujte nás

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Význam péče o zákazníka
  • Nejčastější mýty o obchodních vztazích
  • Podstata vztahu se zákazníkem
  • První dojem se špatně napravuje
  • Cílené vytváření vztahu se zákazníkem
  • Nastavení standardů péče o zákazníka
  • Každodenní nezbytná péče o zákazníka
  • Souvislosti a činnosti na rámec povinností
  • Očekávání zákazníka
  • Budování důvěry a její udržení
  • Signály nespokojeného zákazníka
  • Zavedení systému péče zákazníka do své praxe
  • Konkrétní nástroje a jejich využití
  • Efektivní práce s databází zákazníků
  • Důležitost referencí
  • Maximální vytěžení zpětné vazby
  • Vnitrofiremní změny v návaznosti na zpětnou vazbu
  • Praktický nácvik
  • Diskuze, shrnutí, závěr
Časový rozvrh:
1 den (9:00hod. - 16:00hod.)

Metodika kurzu:

  • Praktická individuální a skupinová cvičení
  • Modelové situace
  • Rozbor a řešení vlastních situací
  • Zpětná vazba
  • Diskuze
  • Akční plán pro zlepšování

SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE

Zákazník přestal reagovat a ztrácí zájem

Situace: Po úspěšné spolupráci přestane zákazník komunikovat nebo začne preferovat konkurenci.

Řešení: Naučíte se rozpoznávat signály nespokojenosti a obnovit vztah pomocí individuálního přístupu a otevřené komunikace.

Ve firmě chybí jednotný standard péče o zákazníky

Situace: Každý pracovník komunikuje jinak, a zákazníci tak vnímají nejednotnou kvalitu služeb.

Řešení: Zjistíte, jak nastavit srozumitelná pravidla a procesy péče o zákazníky, která budou platit napříč týmem.

Reklamace nebo stížnosti se řeší reaktivně a bez systému

Situace: Na připomínky zákazníků se reaguje až po problému, místo aby se předcházelo nespokojenosti.

Řešení: Naučíte se využívat zpětnou vazbu jako zdroj informací pro zlepšování služeb i firemních procesů.

Zákazníci nevidí přidanou hodnotu spolupráce

Situace: Dlouhodobí klienti berou spolupráci jako samozřejmost a přestávají být loajální.

Řešení: Naučíte se, jak pravidelně posilovat vztah se zákazníkem, připomínat hodnotu služeb a vytvářet osobitý zákaznický zážitek.

Obchodní tým se soustředí hlavně na získávání nových zákazníků

Situace: Péče o stávající klienty je odsouvána na druhou kolej, což vede ke ztrátě vztahů i příjmů.

Řešení: Zjistíte, jak vyvážit akviziční a vztahové aktivity, aby péče o zákazníka byla přirozenou součástí obchodní strategie.

Vybrané zákaznické reference

LEGO Production s.r.o., Lenka H.
Osobitá péče o zákazníka ( OBCH10)
"Celkově super! Děkuji! "
LEGO Production s.r.o., Margita S.
Osobitá péče o zákazníka ( OBCH10)
"Velmi relevantni témata, možnost procviceni na vybraných situacích, přizpůsobeni aktuálním potřebám "
LEGO Production s.r.o., Lukáš H.
Osobitá péče o zákazníka ( OBCH10)
"It was great!"
LEGO Production s.r.o., Andrea B.
Osobitá péče o zákazníka ( OBCH10)
"nice practical exercises"
LEGO Production s.r.o., Lada N.
Osobitá péče o zákazníka ( OBCH10)
"Příjemná, uvolněná atmosféra. Profesionální přístup ;) příklady z praxe, které byly lehce uchopitelné. "
LEGO Production s.r.o., Silvie G.
Osobitá péče o zákazníka ( OBCH10)
"Vyber temat a materialu byl relevantni delce skoleni a prvnimu setkani s tematem. Skolitel byl na jednicku, dokazal prinaset realne priklady z praxe, coz potvrdilo autenticitu probiranych situaci..parada dekuji"
Pražský inovační institut, z. ú., Markéta Š.
Osobitá péče o zákazníka ( OBCH10)
"paní lektorka byla skvělá a moc jsme si to s kolegy užili!:-) "
Gebauer a Griller Kabeltechnik, spol. s r.o., Klára H.
Osobitá péče o zákazníka ( OBCH10)
"Oblast kurzu mě zaujala celá, hlavní přínos měla ale část vyjednávání. Celkový dojem velmi dobrý, lektor měl znalosti ne jen v oboru, ve kterém školil."
Gebauer a Griller Kabeltechnik, spol. s r.o., Ondřej D.
Osobitá péče o zákazníka ( OBCH10)
"Školení rozšířilo můj pohled v dané problematice a pomůže mi v dalším profesním růstu."