Obchodní dovednosti, Account management
Vztahy se zákazníky mají podobný vývoj i úskalí jako vztahy osobní – od prvotního nadšení přes jistotu až po možné ochladnutí zájmu. Často se stává, že po úspěšném získání zákazníka přestáváme věnovat stejnou pozornost jeho potřebám. Bez aktivní a osobité péče se z loajálního zákazníka může snadno stát zklamaný klient, který přejde ke konkurenci.
Energeticky i finančně je vždy náročnější získávat nové zákazníky než udržovat ty stávající. Na workshopu se naučíte, jak o zákazníky pečovat dlouhodobě, jak předcházet jejich odchodu a jak z běžné komunikace vytvářet silné a stabilní obchodní vztahy.
TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:
- Pochopit klíčový význam osobité péče o zákazníka
- Rozpoznat mýty a slepé uličky v obchodních vztazích
- Nastavit standardy zákaznické péče ve vlastní firmě
- Budovat dlouhodobou důvěru a rozpoznat signály nespokojenosti
- Využívat zpětnou vazbu zákazníků pro zlepšování služeb a procesů
- Osvojit si praktické nástroje a techniky péče o zákazníka
KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?
- Obchodníci, account manažeři a pracovníci zákaznického servisu
- Vedoucí týmů a manažeři péče o zákazníky
- Podnikatelé a majitelé firem, kteří chtějí posílit loajalitu klientů
- Každý, kdo chce rozvíjet osobní přístup a dlouhodobé vztahy se zákazníky
Privátní školení a termíny na míru
Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.
V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.
Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.
Lokalita, termín kurzu
Kontaktujte nás
Náplň kurzu:
Skrýt detaily
-
Nejčastější mýty o obchodních vztazích
-
Podstata vztahu se zákazníkem
-
První dojem se špatně napravuje
-
Cílené vytváření vztahu se zákazníkem
-
Nastavení standardů péče o zákazníka
-
Každodenní nezbytná péče o zákazníka
-
Souvislosti a činnosti na rámec povinností
-
Budování důvěry a její udržení
-
Signály nespokojeného zákazníka
-
Zavedení systému péče zákazníka do své praxe
-
Konkrétní nástroje a jejich využití
-
Efektivní práce s databází zákazníků
-
Maximální vytěžení zpětné vazby
-
Vnitrofiremní změny v návaznosti na zpětnou vazbu
-
Časový rozvrh:
-
1 den (9:00hod. - 16:00hod.)
Metodika kurzu:
- Praktická individuální a skupinová cvičení
- Modelové situace
- Rozbor a řešení vlastních situací
- Zpětná vazba
- Diskuze
- Akční plán pro zlepšování
SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE
Zákazník přestal reagovat a ztrácí zájem
Situace: Po úspěšné spolupráci přestane zákazník komunikovat nebo začne preferovat konkurenci.
Řešení: Naučíte se rozpoznávat signály nespokojenosti a obnovit vztah pomocí individuálního přístupu a otevřené komunikace.
Ve firmě chybí jednotný standard péče o zákazníky
Situace: Každý pracovník komunikuje jinak, a zákazníci tak vnímají nejednotnou kvalitu služeb.
Řešení: Zjistíte, jak nastavit srozumitelná pravidla a procesy péče o zákazníky, která budou platit napříč týmem.
Reklamace nebo stížnosti se řeší reaktivně a bez systému
Situace: Na připomínky zákazníků se reaguje až po problému, místo aby se předcházelo nespokojenosti.
Řešení: Naučíte se využívat zpětnou vazbu jako zdroj informací pro zlepšování služeb i firemních procesů.
Zákazníci nevidí přidanou hodnotu spolupráce
Situace: Dlouhodobí klienti berou spolupráci jako samozřejmost a přestávají být loajální.
Řešení: Naučíte se, jak pravidelně posilovat vztah se zákazníkem, připomínat hodnotu služeb a vytvářet osobitý zákaznický zážitek.
Obchodní tým se soustředí hlavně na získávání nových zákazníků
Situace: Péče o stávající klienty je odsouvána na druhou kolej, což vede ke ztrátě vztahů i příjmů.
Řešení: Zjistíte, jak vyvážit akviziční a vztahové aktivity, aby péče o zákazníka byla přirozenou součástí obchodní strategie.
Vybrané zákaznické reference
LEGO Production s.r.o., Lenka H.
Osobitá péče o zákazníka (
OBCH10)
"Celkově super! Děkuji! "
LEGO Production s.r.o., Margita S.
Osobitá péče o zákazníka (
OBCH10)
"Velmi relevantni témata, možnost procviceni na vybraných situacích, přizpůsobeni aktuálním potřebám "
LEGO Production s.r.o., Lukáš H.
Osobitá péče o zákazníka (
OBCH10)
"It was great!"
LEGO Production s.r.o., Andrea B.
Osobitá péče o zákazníka (
OBCH10)
"nice practical exercises"
LEGO Production s.r.o., Lada N.
Osobitá péče o zákazníka (
OBCH10)
"Příjemná, uvolněná atmosféra. Profesionální přístup ;) příklady z praxe, které byly lehce uchopitelné. "
LEGO Production s.r.o., Silvie G.
Osobitá péče o zákazníka (
OBCH10)
"Vyber temat a materialu byl relevantni delce skoleni a prvnimu setkani s tematem. Skolitel byl na jednicku, dokazal prinaset realne priklady z praxe, coz potvrdilo autenticitu probiranych situaci..parada dekuji"
Pražský inovační institut, z. ú., Markéta Š.
Osobitá péče o zákazníka (
OBCH10)
"paní lektorka byla skvělá a moc jsme si to s kolegy užili!:-) "
Gebauer a Griller Kabeltechnik, spol. s r.o., Klára H.
Osobitá péče o zákazníka (
OBCH10)
"Oblast kurzu mě zaujala celá, hlavní přínos měla ale část vyjednávání. Celkový dojem velmi dobrý, lektor měl znalosti ne jen v oboru, ve kterém školil."
Gebauer a Griller Kabeltechnik, spol. s r.o., Ondřej D.
Osobitá péče o zákazníka (
OBCH10)
"Školení rozšířilo můj pohled v dané problematice a pomůže mi v dalším profesním růstu."