Komunikace ve zdravotnícké praxi (KOM12)

Komunikace a asertivita, Komunikace

Cílem tréninku je posílit komunikační dovednosti zdravotnického personálu a zaměřit se na předávání informací a budování důvěry mezi poskytovateli péče a pacienty. Zaměříme se na klíčové aspekty, jako je budování důvěry mezi poskytovateli péče a pacienty, strategie pro řešení konfliktů a techniky pro komunikaci v různých situacích, včetně těch nejtísnivějších okamžiků.

Získáte praktické nástroje k porozumění různým komunikačním stylům a naučíte se, jak využívat empatii a naslouchání k posílení vašich vztahů s pacienty i kolegy.

TENTO TRÉNINK VÁM POMŮŽE:

    • Zvládat komunikaci s pacienty, kolegy i rodinnými příslušníky v náročných situacích
    • Budovat důvěru prostřednictvím empatie a aktivního naslouchání
    • Předávat srozumitelně a klidně i odborné nebo citlivé informace
    • Řešit konflikty a zachovat profesionalitu i pod tlakem

KDO BY SE MĚL TRÉNINKU ZÚČASTNIT?

    • Zdravotnický personál – lékaři, sestry, ošetřovatelé, sanitáři
    • Administrativní a podpůrný personál ve zdravotnictví
    • Vedoucí pracovníci a manažeři v klinické praxi
    • Každý, kdo chce posílit komunikační dovednosti v náročném prostředí péče

Privátní školení a termíny na míru

Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.

V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.

Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.

Lokalita, termín kurzu

Kontaktujte nás

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Konstruktivní komunikace pro spolupráci
    1. První dojem a jeho působení v komunikaci
    2. Principy konstruktivní komunikace
    3. Umění naslouchat a uplatnění empatie
    4. Konfliktní situace a jejich zvládání
  • Komunikace ve specifických procesních podmínkách
    1. Komunikační techniky pro porozumění si
    2. Komunikační techniky v situacích vymezení se
    3. Komunikace zaměřená na přínosy
    4. Komunikace mezi personálem v klinické praxi
  • Komunikace v tísnivých situacích
    1. Naladění se na komunikaci
    2. Proaktivní přístup ke komunikaci
    3. Komunikace emocionality
    4. Péče o komunikační hranice
  • Komunikace v konfliktních situacích
    1. Vymezení konfliktu
    2. Styly řešení konfliktu
    3. Vyjednání spolupráce
    4. Reflektování komunikace
Časový rozvrh:
1 den (9:00hod. - 16:00hod.)

Metodika kurzu:

  • Praktická individuální a skupinová cvičení
  • Modelové situace
  • Rozbor a řešení vlastních situací
  • Zpětná vazba
  • Diskuze
  • Akční plán pro zlepšování

Ukázkový webinář

Nahlédněte pod pokličku, abyste mohli ochutnat, co máme pro Vás v rámci školení připraveno,
a v krátkosti se seznamte se stylem naší práce, tónem lektora a přístupem k danému tématu. Věříme, že i tento střípek školení bude přínosem pro Váš seberozvoj i Vaši práci. Ukázkový webinář pro Vás.

SSWS40


SITUACE, KTERÉ NEJČASTĚJI ŘEŠÍTE

Komunikace s náročným pacientem

Situace: Na oddělení se nachází pacient, který je velmi nespokojený s poskytovanou péčí. Stěžuje si na dlouhé čekání, nedostatečné informace o svém stavu a pociťuje nedostatek empatie ze strany personálu. Pacient je podrážděný a agresivní ve svém vyjadřování.

Řešení: Naučíme vás ovládat své emoce, aktivně naslouchat pacientům a projevovat jim empatii. Budete schopni rozpoznat a potvrdit pocity pacienta a snížit tak jeho úroveň frustrace a agresivity. Naučíte se strategie pro řešení konfliktních situací. Budete schopni identifikovat zdroje konfliktů a použít techniky pro deeskalaci situace a hledání konstruktivních řešení.

Pacient nesprávně interpretuje lékařské informace

Situace: Pacient si nesprávně interpretuje informace poskytnuté lékařem o jeho diagnóze nebo léčebném plánu. Může to vést k nedostatečnému dodržování lékařských pokynů nebo k nevhodným rozhodnutím týkajícím se jeho zdravotního stavu.

Řešení: Naučíme vás poskytovat informace pacientům srozumitelným způsobem a klást důraz na důležité body, které chcete pacientovi sdělit. Naučíte se podávat i přijímat zpětnou vazbu a ověřovat si pomocí otázek, zda pacient porozuměl tomu, co mu říkáte. Budete schopni využívat různé pomůcky a materiály pro vizualizaci, k posílení porozumění pacientům a k podpoře správné interpretace lékařských informací.

Delegování úkolů v době akutního personálního nedostatku

Situace: Potýkáte se s akutním nedostatkem personálu kvůli nemocem, dovoleným nebo neočekávaným situacím. Musíte rychle delegovat úkoly mezi dostupnými členy týmu tak, aby byla zajištěna kontinuita péče a bezpečnost pacientů.

Řešení: Naučíme vás prioritizovat úkoly a rozhodnout, které jsou nejnaléhavější a nejdůležitější pro pacienty. Získáte techniky pro motivaci členů týmu, kteří jsou vystaveni zvýšené zátěži v důsledku nedostatku personálu. Naučíme vás tvořit strategické plány pro řešení náročných, krizových situací a odkomunikovat je členům týmu.

Vybrané zákaznické reference

MyClinic s.r.o., Markéta V.
Komunikace ve zdravotnícké praxi ( KOM12)
"Příjemné školení po všech stránkách. Velkým přínosem pro mne byla práce s agresí a komunikace s agresivními klienty."