Metoda TRIZ (TRIZ)

Inovace produktů a procesů, Inovace produktu

Schopnost inovovat svoje produkty tak, aby odpovídaly měnícím se požadavkům klientů je dnes jednou ze základních schopností, která zajišťuje firmám stabilitu. K inovacím lze přistupovat různě, včetně využívání různých intuitivních, nebo systematických metod. TRIZ patří mezi systematické metody. Omezuje intuitivnost a vnáší do inovačních procesů systém. Hledání nových řešení tak neprobíhá stylem "pokus-omyl". To přináší úspory času a peněz.

Lokalita, termín kurzu

Kontaktujte nás

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Jak na inovace
    1. Proč se zabývat inovacemi
    2. Typy inovací
    3. Úvod do metodiky TRIZ
  • Přípravná a informační etapa
    1. Charakteristika problému a sestavení jeho modelu (funkcí)
    2. SWOT analýza, brainstorming, graf Ishikava, firemní informační systém, databáze
  • Analytická etapa CO? A PROČ?
    1. Funkčně nákladová analýza
    2. Svinování
    3. Rozvíjení
  • Systematická etapa ARIZ
    1. Technické rozpory a jejich odstranění
    2. Fyzikální rozpory a jejich odstranění
    3. Modely konfliktů
    4. Zákonitosti technických systémů
  • Závěr
    1. Etapa ověření
    2. Etapa zavádění
    3. Software Goldfire Inovator
    4. Diskuse, shrnutí, závěr
Časový rozvrh:
1 den (9:00hod. - 17:00hod.)
Cena za osobu:
7 900,00 Kč (9 559,00 Kč včetně 21% DPH)