Management rizik (MNGM24)

Management, Manažerské dovednosti

Znovu a znovu potvrzovanou a přesto opomíjenou zkušeností je, že máme dvě možnosti, jak se rizikům postavit. Buď je včas poznat a předcházet jim, nebo spoléhat na štěstí a náhodu. Buď se chovat odpovědně, mít rizika pod kontrolou, nebo žít v nejistotě. První možnost nám umožní optimalizovat cestu k úspěchu. Ta druhá skoro vždycky vede ke klopýtání, slepým uličkám, časovým ztrátám a ekonomickým škodám. Kurz je určen pro manažery na všech pozicích, personalisty, vedoucí pracovních týmů, auditory, poradce atd. Cílem kurzu je seznámit účastníky s nástroji a postupy, které by v podnicích měly být v každodenní praxi využívány a které umožňují odhalovat nebezpečí a hrozby, dříve než vzniknou nežádoucí události. A hlavně nalézat jejich kořenové příčiny, aby mohly následně být využívány pro navrhování a zavádění preventivních opatření.

Lokalita, termín kurzu



Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Význam managementu rizik
    1. Význam řízení rizik
    2. Význam řízení lidských zdrojů
    3. Význam řízení změn
    4. Soustavné řízení a zlepšování
    5. Úskalí podnikových managementů
  • Postupy pro odhalování nedostatků v procesech a činnostech
    1. Principy procesního managementu
    2. Mapování a hodnocení procesů, činností a faktorů
    3. Identifikace příčin snížení výkonnosti a spolehlivost procesů
    4. Význam zdrojových procesů
    5. Koncepty vnitřních zákazníků a vlastníků procesů
  • Systematický a proaktivní management rizik
    1. Předcházení hrozbám a následným ztrátám
    2. Metody a postupy identifikace hrozeb a jejich příčin
    3. Prevence problémů, starostí a zlodějů času
    4. Kritéria pro hodnocení závažnosti rizik
    5. Kauzalita rizik, jejich interakce a synergie
  • Využitelnost rizik
    1. Rizika jako příležitosti ke zlepšování
    2. Změny jako významný zdroj rizik
    3. Příprava a realizace změnových projektů
    4. Zvládání rizikových událostí
    5. Pokrytí následků rizikových událostí
  • Spolehlivost lidského činitele
    1. Subjektivní a objektivní příčiny selhávání
    2. Vyhledání nedostatků a jejich odstranitelné příčiny
    3. Postoje, schopnosti, motivace pro prevenci rizik
    4. Rozvoj firemní kultury, optimalizace pracovních podmínek
    5. Budování a vedení týmů, komunikace, prevence konfliktů
  • Praktické příklady, modelové situace, diskuze
  • Diskuze, shrnutí, závěr
Časový rozvrh:
2 dny (9:00hod. - 17:00hod.)
Cena kurzu:
8 200,00 Kč (9 922,00 Kč včetně 21% DPH)