Efektivní komunikace pro rozvoj spolupráce - virtuálně (SSVP4)

Komunikace a asertivita, Komunikace

Během pěti setkání se seznámíte s tím, jak komunikovat v různých situacích s druhými při spolupráci v zaměstnaneckém, osobním či jiném vztahu. Naučíte se praktické postupy a techniky pro jednání i za náročnějších okolností. Zjistíte, jak jednat, abyste si dokázali udržet vlastní hranice a nepřekračovat meze druhých, např. v konfliktu. Poznáte, co zvažovat a používat, když potřebujete vyjednávat a co dělat pro to, abyste mohli ovlivňovat druhé bez manipulace. Zjistíte, že můžete nejen více rozvíjet všímavost vůči vlastnímu naladění na komunikaci, rozpoznávat vlastní pocity a myšlenky, které se objevují při jednání s druhými lidmi, ale že si můžete být dokonce i silnější oporou při zvládání jednotlivých komunikačních případů a situací.

V kurzu se naučíte

  • aplikovat sebevědomou a autentickou komunikaci
  • používat asertivní práva v komunikaci
  • rozpoznat rozdíl mezi asertivitou a manipulací
  • vyslovovat i přijímat kritiku, pochvalu a konstruktivní zpětnou vazbu
  • pracovat s reakcemi na neočekávané situace
  • lépe získávat pozornost komunikačního partnera a vzájemně budovat vztah
  • umět si vyjednat spolupráci na společných projektech
  • trénovat komunikační techniky, které vám otevřou další cestu v komunikaci
  • V kurz je určený pro

    • Všechny, kteří si chtějí zdokonalit své komunikační dovednosti a hledat nové přístupy k řešení různých komunikačních situací.

    Forma výuky

    forma výuky

    Vzdělávací program je realizován online formou, a to v podobě pravidelných samostatných výukových modulů, zpravidla 1x týdně jako otevřený kurz.

    U uzavřených firemních kurzů jsou termíny a četnost realizace dána dohodou na základě možností a potřeby klienta.

    Kromě vlastní výuky je součástí programu také následná péče formou individuálních konzultací lektora s jednotlivými účastníky v časech dle operativní domluvy.

    Termíny

    Den zahájení vzdělávacího programu je uveden v tabulce níže. Termíny navazujících dní budou naplánovány dohodou účastníků s produktovým manažerem vzdělávacího programu.

    První modul můžete na zkoušku absolvovat zdarma. Školení bude účtováno pouze v případě, že se následně rozhodnete absolvovat celý vzdělávací program. V tabulce níže je uvedena celková cena vzdělávácího programu.

    Lokalita, termín kurzu

    Kontaktujte nás

    Náplň kurzu:

    Skrýt detaily
    • 1.Téma: Postupy pro ulehčení v komunikaci (3 hodiny)
    • V tomto online programu se seznámíte s praktickým přístupem k usnadnění komunikace. Budete moci pracovat s tím, že je podpůrné uvědomovat si, co vám může v jednání s druhými ulehčit. Zjistíte, co může v komunikační situaci fungovat, abyste se dokázali sami podpořit. Získáte přehled o přístupech, které umožňují využívat proměnlivost okolností a přispívají ke zvládnutí komunikace.
      1. Působení trémy, obav a strachu
      2. Překonání vnitřních bloků a myšlenkových bariér
      3.  Schopnost udržet bezpečí
      4. Posilování sebeúcty a sebedůvěry
    • 2.   Téma: Udržení vlastních hranic asertivním jednáním (3 hodiny)
    • V tomto online programu se seznámíte s praktickým asertivním přístupem. V určitých situacích může být zásadní rozhodnout se pro uplatnění asertivity při sebeprosazení a současném vyjádření respektu k druhým. Při asertivním jednání dokážeme ukázat sebevědomí, umíme být otevřeni i nepříjemným zprávám, umíme vymezit hranice a umíme odmítnout, pokud se nám něco nezamlouvá. Asertivní jednání napomáhá k úspěšnějšímu zvládání změn a napjatých situací.
      1. Asertivní práva, techniky a principy
      2. Dovednost vymezit hranice, sdělování pocitů, potřeb a odmítnutí požadavku
      3. Reakce na kompliment či kritiku
      4. Požádání o laskavost
    • 3.   Téma: Neutralizace pasivního, agresivního a manipulativního jednání (3 hodiny)
    • V tomto online programu se seznámíte s tím, co dělat, když se setkáte s projevy pasivity, agresivity a manipulace v komunikaci. Zjistíte, jak tato jednání rozpoznat, čeho si všímat a jak s poznatky zacházet, abyste mohli setkání s takovým jednáním zvládnout. Dozvíte se, jaké techniky můžete využívat pro zvýšení vašeho komunikačního komfortu.
      1. Vymezení pasivního, agresivního a manipulativního jednání
      2. Neverbální projevy těchto jednání
      3. Dovednost ukončovat tato jednání
      4. o   Přijímání a podávání zpětné vazby
    • 4. Téma: Zvládání konfliktů pro otevřenost novým informacím (3 hodiny)
    • V tomto online programu se dozvíte, co přispívá ke zvládání komunikace v konfliktu. Zjistíte, že při konfliktu může pomoci porozumět druhé straně, dokonce tím konflikt i zmírnit. Naučíte se,jak snáze zvládat konflikty, dříve dosáhnout dohody a omezit negativní dopady nepříjemných konfliktů. Kurz je určen pro všechny, kteří cítí, že se jich dotýkají konflikty s negativním dopadem na práci, osobní vztahy aj., a kteří chtějí tento stav uspořádat k vlastní spokojenosti či většímu klidu.
      1. Průběh a fáze konfliktu
      2. Styly jednání při řešení konfliktu
      3. Dovednost respektovat v konfliktu druhé
      4. Konstruktivní přístup ke konfliktu
    • 5. Téma: Vyjednávání vzájemné dohody (3 hodiny)
    • V tomto online programu získáte přehled o tom, co umožňuje účastníkům komunikace zůstat aktivními v procesu vyjednávání a dopracovat se k dohodě. Zjistíte, že vyjednávání je integrativní proces vyžadující mimo jiné i rozhodování o rozvoji vztahů. Při vyjednávání záleží na důvěře a porozumění druhé straně, na procesu plánování, na uplatňování tvořivosti a realističnosti s ohledem na požadovaný výsledek a dosažení spokojenosti obou stran.
      1. Schopnost poznat zájmy a vzájemný potenciál k dohodě
      2. Kroky v procesu vyjednávání
      3. Silové triky a schopnost je změnit
      4. Argumentací na řešení nesouladu
    Časový rozvrh:
    5 dní (9:00hod. - 12:00hod.)
    Cena kurzu:
    6 000,00 Kč (7 260,00 Kč včetně 21% DPH)

    Reference

    Odnesla jsem si spoustu nových informací, které využiji jak v pracovním, tak i v osobním životě. Potěšilo mě, že bylo školení zaměřeno prakticky a tím jsme se mohli situace lépe naučit a prožít si je.

    Lektorka

    Natasa

    Mgr. Nataša Michalová Ph.D. je lektorkou a koučkou ve společnosti ICT Pro. Věnuje se především těmto tématům: management, leadership, osobní a profesní rozvoj, emoční inteligence, komunikace, řešení náročných komunikačních situací, stress management a manažerský koučink.

    Nataša je absolventkou Pedagogické fakulty Univerzity v Hradci Králové zakončenou státní zkouškou z pedagogiky a psychologie a absolventkou Fakulty vojenských technologií Univerzity obrany v Brně.

    Samotnému lektorování a koučinku se věnuje již 20 let. Jejím hlavním smyslem práce a životním cílem je provázet klienty, kteří chtějí posílit pružné myšlení, rozvinout silné stránky své osobnosti, praktikovat v profesi činorodost i aktivně zvládat zátěž. Zaměřuje se na práci s klienty podle jejich specifikace cílů a potřeb a vede je k převzetí iniciativy, zodpovědnosti a tvořivosti.