Controlling II pro specialisty (MNGM20)

Management

Na tomto kurzu Vás seznámíme s metodami controllingu ve výrobě, účetnictví, marketingu a controllingu investic. Absolventi tohoto kurzu jsou schopni získat, analyzovat a vyhodnocovat data nutná pro controlling efektivity vedení jednotlivých částí firmy. Kurz je určen pro zástupce středního managementu, interní kontrolory, majitele malých firem apod.

Lokalita, termín kurzu



Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Ukazatele pro řízení výkonu výrobní firmy
    1. význam ukazatelů pro řízení výroby
    2. plánování výroby, stanovení cílů, stanovování priorit
    3. možnosti nastavení klíčových ukazatelů výkonnosti (Key Performance Indicators – KPI)
    4. ABC, XYZ analýzy
    5. příklady řízení výroby pomocí KPI, monitoring neustálého zlepšování
    6. controlling v souvislosti s principy štíhlé výroby
    7. ROI – návratnost investic, příklady hodnocení, případové studie
  • Výroba a efektivita firmy z různých úhlů pohledu
    1. výrobní, manažerský (strategický) a finanční controlling
    2. hlavní vlivy na zvyšování výkonnosti výroby
  • Nákladové controlling a to nejlepší z nákladové účetnictví
  • Náklady a možnosti jejich řízení
    1. členění nákladů – přímé a nepřímé
    2. členění nákladů – variabilní a fixní
    3. nákladová alokace
  • Modelování nákladů
    1. bod zvratu a jeho využití
    2. analýza citlivosti
    3. provozní páka
    4. Activity Based Costing – vztah nákladů k aktivitám
    5. různé etapy tvorby ABC systému
    6. strategické nástroje nákladového řízení krásné případové studie
    7. Target Costing
    8. Life Cycle Costing
    9. úspory a úsporná opatření v podniku
    10. příklady a příkladové studie plánování úspor nákladů
    11. oblasti s nejvyšším potenciálem úspor
    12. finanční plánování a rozpočtování
    13. pravidla sestavování finančního rozpočtu a jeho efektivní vyhodnocování
    14. nastavení účinné kontroly – odpovědnost za jednotlivé části rozpočtu
  • Základy marketingového controllingu
    1. nástroje pro efektivní řízení návratnosti marketingových projektů
    2. marketingové řízení
    3. úlohy a obsahový rámec marketingového controllingu
    4. strategický marketing vs. marketingový controlling
  • Měření marketingových nákladů a investovaného kapitálu
    1. východiska pro marketingový controlling
    2. informační zdroje: CRM (Customer relationship management), Data Mining
    3. identifikace vynaložených marketingových nákladů: RFM (Recency, Frequency, Monetary), SOW (Share of Wallet), PCV (Past Customer Value)
    4. prediktivní marketingové metriky CLV (Customer Life-time Value)
  • Marketingový controlling v praxi
    1. praktické příklady marketingových metrik
    2. marketingový vs. finanční controlling
    3. návrh koncepce marketingového controllingu – případová studie
  • Investiční controlling
    1. klasifikace a fáze investic
    2. tradiční metody hodnocení investic
    3. dynamické metody hodnocení investic – čistá současná hodnota, vnitřní výnosové procento, modifikované vnitřní výnosové procento
    4.  nové přístupy v hodnocení investic – DCF, EVA
    5. financování a sledování investic
  • Diskuze, shrnutí, závěr
Časový rozvrh:
2 dny (9:00hod. - 17:00hod.)
Cena kurzu:
8 500,00 Kč (10 285,00 Kč včetně 21% DPH)