Blue Ocean Strategy (BOS)

Inovace produktů a procesů, Kaizen a neustálé zlepšování

Již řadu let se diskutuje v podnikatelských kruzích na téma zvyšování konkurenčního prostředí, globalizace a snižování loajality zákazníků ke značkám. To přivedlo manažery řady firem ke snahám porazit konkurenci, nebo se jí vyrovnat snižováním nákladů a změnou přístupu k toku hodnot. To mívá za následek "krvácení" v cenových válkách s konkurenty, rušení neefektivních činností a propouštění přebytečných zaměstnanců. Proto se takovému přístupu říká "plavat v rudém oceánu". My se zaměříme na hledání způsobů, ne jak porazit konkurenci, ale jak ji vyřadit ze hry bez využití "krvavých praktik". Jinými slovy: "Jak plavat v modrém oceánu!"

Lokalita, termín kurzu



Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Teoretická část
  • Co to je modrý oceán
  • Zásadní rozdíly mezi rudým a modrým oceánem
  • Typy inovací a strategie modrého oceánu
  • Co to je užitek
  • Užitek pro zákazníky / užitek pro firmu
  • Šest úrovní užitku
  • Analytické nástroje
  • Hodnotová křivka odvětví (konkurence)
  • Výzkum trhu, firemní informační systém, databáze
  • SWOT analýza, brainstorming, graf Ishikava,
  • Strategie modrého oceánu
  • Základní vlastnosti dobré strategie
  • Hodnotová křivka strategie modrého oceánu a její interpretace
  • Praktický workshop
  • Formulování strategie modrého oceánu - I. část (jak na to)
  • Vytvořte si podmínky, bez kterých to nepůjde - proces změny firemní kultury
  • Formulování strategie modrého oceánu - II. část (jak na to)
  • Vytvořte si nový tržní prostor
  • Překonejte omezení strategického plánování
  • Navrhněte varianty a vyberte tu nejlepší
  • Naplánujte strategii prosazení (test užitku, určení nákladů, stanovení ceny, vstup na trh)
  • Realizujte stanovené strategie
  • Závěr
  • Diskuse, shrnutí, závěr
Časový rozvrh:
3 dny (9:00hod. - 17:00hod.)
Cena kurzu:
11 800,00 Kč (14 278,00 Kč včetně 21% DPH)