Moderní projektové řízení v kostce

Projektové řízení slouží k rozplánování a realizaci rozsáhlých úkolů, které je třeba uskutečnit v požadovaném termínu a s plánovanými náklady tak, aby se dosáhlo stanovených cílů. Využíváme jej jednak při řízení dodávek specifických a originálních produktů nebo služeb zákazníkům nebo pro realizaci interních změn v organizaci. Kurz je založený na seznámení s kompletní problematikou projektového řízení a představuje jak nejdůležitější nástroje technického řízení práce, tak i osvědčené manažerské přístupy pro řízení lidského faktoru v projektových týmech. Speciálně se zaměřuje na potřebné dovednosti a přístupy projektových manažerů a projektových sponzorů v organizaci.

V kurzu se naučíte

  • posuzovat vhodnost využití konkrétního metodického přístupu projektového řízení
  • analyzovat příležitosti a připravovat vlastní projekt
  • analyzovat a vyhodnocovat rizika a také jim předcházet
  • plánovat projekty a nastavit organizaci práce na projektech
  • řešit nezbytnou projektovou dokumentaci
  • vést projektový tým
  • provádět monitoring a forecasting v rámci projektu
  • zapracovat do praxe zkušenosti s Knowledge Managementem
  • udržet změny a sumarizovat jednotlivé fáze projektu
  • řešit rozličné problémy na projektech

Kurz je určený pro

  • začínající i mírně pokročilé projektové manažery
  • manažery na různých úrovních řízení
  • všechny členy projektových týmů
Školení bylo velmi profesionální, ocenila jsem příklady lektora z praxe, snahu o porozumění našeho byznysu a modelu fungování. Líbila se mi struktura, kterou lektor do kurzu vnesl.

PROGRAM

Modul 1: Strategie projektového řízení a příprava projektu Délka: 3 hodiny

V tomto úvodním modulu si vysvětlíme základní principy projektového řízení, včetně strategického rámce, který je nezbytný pro zdárné zavedení změn do praxe. Vysvětlíme si rozdíly mezi tradičním a agilním přístupem řízení projektu. Na praktických příkladech a ukázkách si osvojíte techniky přípravy projektu, ukážeme si dobře naplánované projekty, ale i čeho se vyvarovat v praxi.

  • Produktové a změnové projekty a jejich strategický rámec
  • Tradiční a agilní přístupy řízení projektů
  • Zkušenosti z praktického upgrade projektového řízení v různých typech organizací
  • Co je třeba rozmyslet a zdokumentovat v rámci iniciační fáze projektu
  • Metodiky: Předprojektové analýzy příležitosti a proveditelnosti, business case, logický rámec, SMARTER atd.

Modul 2: Řízení rizik v projektech Délka: 3 hodiny

V tomto modulu se budeme zabývat analýzou rizik, jak je v praxi správně nastavit a jak provést. Společně si budeme definovat typy rizik, vysvětlovat, jak rizika spravovat v registrech, vyhodnocovat a jakým způsobem rizikům předcházet a ošetřit si je v projektech. Na praktických příkladech si sami vyzkoušíte práci s riziky.

  • Analýza rizik a zkušenosti s jejím praktickým prováděním (formalizace, užitečnost…)
  • Typy rizik
  • Správa registru rizik
  • Vyhodnocování rizik, jejich kvantifikace a různé způsoby ošetření
  • Monitoring rizik
  • Případová studie

Modul 3: Plánování projektu Délka: 3 hodiny

V tomto modulu se budeme zabývat plánováním projektu, prioritami projektu a vysvětlíme si, jak si nastavit práci a organizaci projektu. Pochopíte, jaké jsou nezbytné kompetence projektového manažera a jak je dále rozvíjet. Společně se podíváme na nezbytnou dokumentaci, která by neměla chybět při plánování a realizaci projektu. Na praktických ukázkách si vyzkoušíte naplánovat projekt od A do Z.

  • Projektový troj-imperativ a jeho priority
  • WBS, OBS, PBS – struktura práce, kompetencí a součástí produktu a jejich provázanost
  • Síťový diagram, rozpočet a harmonogram projektu
  • Plánování rezerv
  • Schémata řízení a organizace projetu
  • Role projektového manažera
  • Standardizace dokumentů
  • SW nástroje pro plánování projetu

Modul 4: Řízení projektu Délka: 3 hodiny

Naučíte se, jak vést svůj projektový tým, jaké jsou role v týmu a jak v rámci něj spolupracovat. Pochopíte, proč je důležité v rámci projektu provádět monitoring a forecasting. Vysvětlíme si, jak pracovat s kritickými zdroji a tyto zdroje vyvažovat. Pomocí nástrojů moderační techniky se naučíte řídit schůzky a vizualizovat si úkoly. Vše si budete moci vyzkoušet na praktických cvičeních.

  • Vedení projektového týmu, týmové role
  • Projektový monitoring a forecasting
  • Kritické zdroje, kritická cesta a vyvažování zdrojů
  • Péče o stakeholdery, registr stakeholderů
  • Základy řízení projektových schůzek a moderační techniky
  • Řízení změnových požadavků v projektech
  • Vizualizace úkolů a Kanban Boardy

Modul 5: Uzavírání a finalizace projektů Délka: 3 hodiny

Naučíte se, jak do praxe zapracovat zkušenosti s Knowledge Managementem, jak udržet změny, dát si s týmem reflexi na průběh zavádění změn. Pochopíte, proč je důležité sumarizovat jednotlivé fáze projektového cyklu, jak přistupovat k různým typům projektových problémů a jak řešit individuální přístupy. Kurz je obohacen o praktické příklady.

  • Projektové „lessons learned“
  • Praktické zkušenosti s funkčním Knowledge Managementem
  • Udržitelnost změn
  • Reflexe s týmem
  • Sumarizace fází projektového cyklu
  • Různé typy projektových problémů a individuální přístupy k jejich řešení – preference stylů
  • Certifikační autority pro projektové řízení

Forma výuky

forma výuky

Vzdělávací program je realizován online formou, a to v podobě pravidelných samostatných výukových modulů, zpravidla 1x týdně jako otevřený kurz. U uzavřených firemních kurzů je četnost realizace dána dohodou na základě zájmu a potřeby klienta.

Kromě vlastní výuky je součástí programu také následná péče formou individuálních konzultací lektora s jednotlivými účastníky v časech dle operativní domluvy.

Lektor

forma výuky

Zdeněk Novotný je lektorem společnosti ICT Pro. Věnuje se především tématům: projektový management, procesní a projektové řízení, štíhlá výroba.

Je absolventem MFF UK Praha a po studiu se několik let věnoval učitelství matematiky a fyziky na gymnáziu.

Záliba v práci s počítači mu umožnila tvořit databázové nástroje pro řízení výroby. V minulosti se Zdeněk Novotný zabýval také implementací softwarových nástrojů, koordinoval poptávky na straně klienta a realizaci na straně IT odborníka.

K samotnému lektorování se dostal před 15 lety. Od té doby poskytuje poradenské, konzultační a vzdělávací služby, například i implementaci nástrojů personalistiky.

Termíny kurzu

Termín Čas Cena
23.10, 30.10, 6.11, 4.12.,
11.12.2020
9:00 – 12:00 6 000 Kč bez DPH
7 260 Kč včetně DPH
probíhá
16.11.2020, dále dohodou 9:00 – 12:00 6 000 Kč bez DPH
7 260 Kč včetně DPH
Objednat
25.1., 28.1., 8.2., 10.2.,
16.2.2021
9:00 – 12:00 6 000 Kč bez DPH
7 260 Kč včetně DPH
Objednat
Vlastní (firemní kurz) Poptat

První modul můžete na zkoušku absolvovat zdarma. Školení bude účtováno pouze v případě, že se následně rozhodnete absolvovat celý vzdělávací program.